2024. november 21. - Olivér napja van.
A körömszalonokról rovat cikke
Műköröm építés garanciával?
Megoszlanak a vélemények a műköröm építés, mint szolgáltatás garanciájával kapcsolatban. Egyáltalán egy szolgáltatás hogy járhat garanciával? Mire kell és mire illik garanciát vállalnunk? Vannak-e írott szabályok, van-e erre külön jogszabály, mik az íratlan protokolláris eljárások?
Az első és legfontosabb tény: nem írja elő semmilyen jogszabály, hogy egy műkörmösnek bármennyi napot is kötelező lenne a munkájára garanciát vállalnia. Egy valamit is magára adó műkörmös azonban mégis vállal garanciát az általa felépített körömre. Mit is jelent ez pontosan? A vendég az új műkörmére általában kap egy hét garanciát. Ezt a szolgáltatás elvégzése során a műkörmös szóban közli a vendégével, miszerint ha bármi baja történik a körmének, egy héten belül (van ahol kevesebb, van ahol több) ingyenesen kijavítja. Ezzel azt a hatást sugározza a vendége felé, hogy a körmös bízik a saját tudásában és a munkája a tudás hiánya miatt bizonyosan nem fog tönkremenni az elkövetkezendő egy hétben. Ettől eltekintve így is előfordul, hogy egy héten belül a vendég saját hibájából eltöri egy körmét - nos, ilyenkor a körmös vagy jóhiszeműleg jár el és szó nélkül kijavítja a letört körmöt. Ellenkező esetben elkezdi vitatni azt, hogy kinek a hibájából tört le a köröm és kicseréli, de pénzért. Ebben az esetben azonban lehet, hogy azt a vendéget akkor látta utoljára, s a legközelebbre beírt időpontra már meg sem jelenik, mivel nem szeret vitatkozni egy letört köröm miatt. Ilyenkor elgondolkodtató, hogy hosszú távon mi térül meg jobban: egy állandó vendég, aki ritkán, de letör egy körmöt, amit nekünk ingyen kell kijavítanunk, vagy az a párszáz forint, amit a javításért fizet, de soha többé nem jön - kvázi egy állandó bevételtől estünk el. Mérlegeljünk, mert sokkal fontosabb hosszabb távra gondolkodni, mint megleckéztetni a vendéget (amit egyébként sosem szabad!) és pénzért javítani a letört körmét. A műköröm formája, színe, díszítése a szolgáltatás ideje alatt véglegesül, tehát tudatosítani kell a vendégben, hogy inkább a művelet közben szóljon, hogy neki nem tetszik valami a készülő körmén, mintsem másnap savanyú arccal jöjjön vissza és akkor derüljön ki, hogy valami nem tetszik az elkészült körmén. Mert másnap ugyan tudunk rajta módosítani, de azt már csakis pénzért. Tehát nem kell garanciát vállalnunk olyanért, ami menet közben is kiderülhetett volna. Viszont kénytelenek vagyunk garanciát vállalni például arra a gél lakkra, ami másnap a szabadszél felől felválik, hiszen a felválós anyag mindig a rossz kezelésből, a hibás felvitelből származik. A legfontosabb, hogy szolgáltatóként sose vitatkozzunk a vendéggel! Legyünk határozottak, mindent közöljünk a szoláltatás ideje alatt a vendéggel. Azt is, hogy meddig javítjuk ingyen a körmét, és mi az a határ, amikortól már fizetnie kell érte. Legyen tiszta és jól érthető ez a vendégnek, ha lehet, a saját honlapunkon, műkörmös oldalunkon is tegyük ezt közzé. A műköröm építés legyen a feltöltődés és a szépülés alkalma, ne pedig a törött körmök miatti vitáké. Hosszú távon mindkét félnek - vendégnek és szolgáltatónak is - így éri meg igazán. Berki Erika |
Nyereményjáték
E heti nyereményjátékunk: Gótikus mandula köröm építése
Játssz velünk január 31-ig tartó nyereményjátékunkban, és nyerj egy Crystal Nails spirál jegyzetfüzetet.
Sorsolás időpontja: 2016-01-31
Játszom
Kapcsolódó hozzászólások a cikkhez
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Megteheted IDE kattintva, vagy regisztrálhatsz oldalunkra ITT!
Még nincsenek hozzászólások.