2024. november 21. - Olivér napja van.

Műköröm portál a Facebook-on:

Hírek, események rovat cikke

Szerző: Berki Erika
Publikálás: 2014.09.12 - 13:54

Állandó vendégkör a stabil üzletért 1. rész

A szépségiparban – így a műkörmös szakmában is - a jelenlegi, túlkínálattal rendelkező piacon manapság komoly vendégmegtartó stratégiák szükségesek ahhoz, hogy az üzleted gördülékenyen működjön. Egy okos és céltudatos kéz- és lábápoló, műkörömépítő szolgáltató szakember a folyamatos fejlődése mellett a vendégek bevonzására és a meglévők megtartására is nagy hangsúlyt kell, hogy fektessen. Következő cikksorozatunkban ezt a témát taglaljuk. A szépségiparban – így a műkörmös szakmában is - a jelenlegi, túlkínálattal rendelkező piacon manapság komoly vendégmegtartó stratégiák szükségesek ahhoz, hogy az üzleted gördülékenyen működjön. Egy okos és céltudatos kéz- és lábápoló, műkörömépítő szolgáltató szakember a folyamatos fejlődése mellett a vendégek bevonzására és a meglévők megtartására is nagy hangsúlyt kell, hogy fektessen.

 

Legfontosabb: A Te személyed!

 

A vendégek nagy hányada nő, akik a szolgáltatóikat illetőleg sokkal kevésbé racionális döntéseket hoznak, mint a férfiak. A hölgyek hajlamosabbak emocionális alapokra helyezett döntéseket hozni. Magyarul szeszélyesebbek, érzékenyebbek bármilyen apró, nekik nem tetsző jelenség miatt is. Könnyebben megsértődnek, s innen már csak egy telefonálásra van a szolgáltató váltás.

Felmérések szerint a vendégek a fizikai helyváltoztatáson kívül akkor váltanak szolgáltatót, ha:

a) romlik a szolgáltatás minősége, nincs ár-érték arány

b) rossz higiénés környezet

c) nem szimpatikus számára a szolgáltató személye

d) unalmassá válik a szolgáltatás

 

Ezért törekedni kell a fentiek kiküszöbölésére, ami bizony nem kis feladat.

 

Légy egyértelmű az árakkal kapcsolatban!

 

A szolgáltatásod minősége legyen állandó és kiszámítható. Az árlista legyen mindig elérhető, hiszen egyetlen vendég sem szeret a másfél órás szolgáltatás ideje alatt szorongani annak a majdani ára miatt. Ha olyan szolgáltatást kérnek tőled, ami a vendégednek plusz költséggel fog járni, ezt közöld azonnal. A kiszámíthatóság állandóságot is jelent. A vendéged el fogja tudni dönteni, hogy vállalja-e a plusz költséget, avagy sem.

 

Figyelj a tisztaságra!

 

A munkahelyed környezete nagy mértékben tükrözi az egyéniséged és az igényességed. A műkörmös szakma koszos, poros, gyakorta ragacsos és a levegője különféle anyagok illatával/szagával kevert. Ha belép egy vendég hozzád, az első benyomása rólad és a környezetedről azonnal sejtetni engedi majd: maradjon, vagy menjen. A tiszta, igényes környezet mindenkit marasztalni fog, de a koszos székpárna, a poros asztal és a ragacsos tégelyek arra következtetnek, hogy egy rendetlen, magára és a környezetére igénytelen műkörmössel állunk szemben. Az igénytelen műkörmös ne várjon hosszú távon igényes és állandó klienseket, mert a kosz bizony taszítja a vendégeket.

 

Szükséged lenne még egy kis inspirációra azzal kapcsolatban, hogy hogyan legyél sikeres a körmös szakmában? Nézd meg a következő videót: interjú Fekete Zsuzsával!

 

Kapcsolódó hozzászólások a cikkhez

Műköröm szaküzletek

Műköröm szaküzlet

Képzési naptár

mukorom.hu - Műkörmös képzési naptár