2024. november 21. - Olivér napja van.

Műköröm portál a Facebook-on:

Hírek, események rovat cikke

Szerző: Berki Erika
Publikálás: 2014.09.18 - 09:59

Állandó vendégkör a stabil üzletért 2. rész

Egy okos és céltudatos kéz- és lábápoló, műkörömépítő szolgáltató szakember a folyamatos fejlődése mellett a vendégek bevonzására és a meglévők megtartására is nagy hangsúlyt kell, hogy fektessen. Cikksorozatunk 2-ik részében további információkat osztunk meg ezzel kapcsolatban.

 

Adj többet másoknál!

 

Te vagy a legnépszerűbb körmös a környékeden? Hidd el, egy éven belül lesz még másik három, akik sokkal olcsóbban fogják kínálni ugyanazt, amit jelenleg te tudsz nyújtani. Többféle felmérés szerint ebben az időszakban az tud folyamatosan ügyfeleket/vendégeket megtartani, aki a szolgáltatás áráért plusz szolgáltatást vagy terméket ad.

Te is szeretsz a pénzedért egy cseppnyi pluszt kapni, ugye? Feltétlenül szerezz be termékmintákat, kézápoló krémeket, egyéb olyan termékeket, amelyeknek az ára nem tetemes, de promóciós ajándéknak kiváló. Ne feledd, ez is befektetés! Az ilyen ajándékok egy része vásárlással térül meg, hiszen a kiváló terméket a vendég otthoni használatra meg fogja vásárolni.

Ahhoz tehát, hogy egy vendég hosszú távon is minket válasszon, nem elég az, hogy elvégeztünk egy iskolát és jó szakembernek tartjuk magunkat. A saját magunkról látott kép nagyon gyakran hamis. Több műkörmös hiszi azt, hogy a szakmában biztos helyet foglal el, mint amennyinek valójában erre oka lenne. Más kérdés, hogy ez miből fakad, most inkább fektessünk hangsúlyt az árulkodó jelekre.

 

Képezd magad, gyakorolj, dolgozz pontosabban!

 

Ha a vendégeid 50 százaléka nem állandó, ha azok gyakran cserélődnek, esetleg indok nélkül faképnél hagynak, ha egy éve már nem voltál semmilyen szakmai rendezvényen, továbbképzésen – nos, akkor nem állsz a helyzet magaslatán. Legalábbis szakmai téren át kell gondolnod a jövődet.

Ez a szakma folyamatosan megújul, fél évente új, innovált termékek jelennek meg a piacon, a divat folyton mást diktál – te pedig lemaradtál. Emiatt a vendégeid elkopnak, s olyan szakembert keresnek, aki naprakész a szakmai újdonságokban, folyton a továbbképzéseken tanultakat alkalmazza, s látható módon is mindenekfelett a szakmája érdekli a legjobban.

Egy vendég sokkal inkább ragaszkodik a magas szakmai színvonalon működő szolgáltatójához még akkor is, ha az nem a legbarátságosabb személyiséggel rendelkezik. (Természetesen ebben az esetben egy kedvesebb és szimpatikusabb körmös a közelben máris komoly veszélyt jelenthet!) A kedves hozzáállás azonban önmagában nem elég.

Egy mosolygó, de ügyetlen műkörmös a bájosságával nem fog tudni hosszú távra vendégeket megtartani.

 

Kommunikálj! Ismerkedj meg a marketingkommunikáció fogalmával! 

 

Van vendéglistád? Ha nincs, azonnal készíts egyet, írd fel mindenki mobilszámát, email címét, jelöld be őket a Facebookon, hogy az épp soron lévő akcióidról vagy új anyag érkezéseidről értesíthesd őket! A vendéggel a folyamatos kommunikáció máris egy más jellegű kapcsolatot eredményez – ezzel a nem túl nagy erő és idő befektetéssel ismét szorosabbra fűzheted azt.

Tudd meg, a vendéged mikor ünnepli a születés- és névnapját! Egy köszöntő e-mailben, vagy sms-ben a szolgáltató felőli figyelmességet jelenti, s igazából nem jelentős a költsége.

Azok a körmösök, akik szolárium stúdióban dolgoznak, gyakran lepik meg a vendégüket bónusz napozós percekkel, ami szintén egy eszköz arra, hogy megtartsuk a vendégeinket.

 

Sok műkörmös készít karácsonyi vagy újévi ajándékot az állandó vendégeinek, ami szintén nem tetemes költség, de igazán kedves gesztus. (Ugyanígy sok vendég viszont visz a körmösének apró év végi meglepetést!)

Egy szó mint száz, a vendégek megtartása hosszú távon nem kis feladat. Minden apró tényezőnek össze kell állnia ahhoz, hogy egy kliens néhány hetente ugyanott költse a pénzét. A hosszú távú kapcsolatokon viszont sokat kell dolgozni. Nincs általánosan alkalmazható receptje, csupán néhány biztos hozzávalóról tudunk: magas fokú és naprakész szakmai kompetencia, tisztaság, kedvesség, empátia, diszkréció és egy cseppnyi plusz, a jóból. 

 

Itt olvashatod el cikksorozatunk 1. részét: Állandó vendégkör a stabil üzletért 1. rész 

 

Szükséged lenne még egy kis inspirációra azzal kapcsolatban, hogy hogyan legyél sikeres a körmös szakmában? Nézd meg a következő videót: interjú Méhész Alexandrával


Kapcsolódó hozzászólások a cikkhez

Műköröm szaküzletek

Műköröm szaküzlet

Képzési naptár

mukorom.hu - Műkörmös képzési naptár